“Kartais nugyvename bene visą gyvenimą planuodami ateitį ir grauždamiesi dėl praeities (ar prisimindami senus gerus laikus) ir praleidžiame didelę dalį gyvenimo grožio” (Dr. Jon Kabat-Zinn)

MINDFULNESS TINKA VISIEMS

  • SIEKIANTIEMS ASMENINIO AUGIMO, PILNATVĖS, GERESNIO SANTYKIO SU SAVIMI BEI APLINKA;
  • SIEKIANTIEMS LYDERYSTĖS IR IŠMINTIES;
  • EMOCINIŲ SUTRIKIMŲ, PSICHOLOGINIŲ SUNKUMŲ TURINTIEMS;
  • STRESĄ PATIRIANTIEMS;
  • JAUTRIEMS ŽMONĖMS;
  • TURINTIEMS SUNKUMŲ DĖL SAVIVERTĖS AR PERFEKCIONIZMO IR KT.

Tai mokymasis būti “čia ir dabar” nebėgant/ neneigiant/ neišstumiant to, kas nepatinka ir neieškant kas patinka. Priimant viską kaip yra: mintis, emocijas, impulsus veikti. Įsisąmoninant viską. Ir tuomet apsisprendžiant kur norime nukreipti savo dėmesį esamą akimirką.

MINDFULNESS/ dėmesingumo praktikos lavina sąmoningumą, didina emocinį atsparumą, stiprina fizinę ir psichinę sveikatą, turi įtaką senėjimo procesui bei ilgaamžiškumui.

Programos puikiai tinka psichologinių sunkumų turintiems ar jautriems asmenims.

Programos adaptuotos sveikiems, stresą patiriantiems ar siekiantiems asmeninio tobulėjimo žmonėms.

MINDFULNESS NAUDA

  • Slopinamas polinkis į depresiją, nerimą ir stresą;
  • Gerėja gebėjimas susikaupti/ dėmesio valdymas;
  • Mažėja chroniškas nuovargis, gerėja miego kokybė;
  • Didėja savikontrolė, švelnėja emocinės reakcijos į sunkias situacijas;
  • Gerėja darbingumas, didėja kūrybingumas ir produktyvumas;
  • Mažėja fizinė ir emocinė įtampa;
  • Daugėja teigiamų emocijų, gerėja nuotaika;
  • Mažėja lėtiniai skausmai, teigiamai veikiama kraujotaka ir imuninė sistema;
  • Didėja vidinė ramybė ir psichologinis atsparumas/ stabilumas;
  • Didėja žmogaus jėgų rezervas;
  • Mažėja priepuolinis valgymas, alkoholio vartojimas, rūkymas;
  • Didėja pasitenkinimas gyvenimu bei harmonija tarp asmens ir jo aplikos.

KVIEČIU SUSITIKTI. SUŽINOTI, PABANDYTI IR IŠMOKTI PRAKTIKUOTI MINDFULNESS

Individuali konsultacija. Registruotis

Individualių konsultacijų metu, esant poreikiui, gali būti rekomenduojamos ar išmokoma technikų, pratimų, susijusių su kliento emocine ar psichologine problema, bei padedančių įveikti nemalonias emocijas, gyventi labiau sąmoningą gyvenimą ir su lengvumu bei smalsumu priimti gyvenimo patirtis, kokios jos bebūtų.

Vieši renginiai/ susitikimai

Reguliariai organizuoju 2-3 val. viešus renginius/informacinius – praktinius susitikimus, kuriuose  yra galimybė sužinoti apie Mindfulness, išgirsti apie mokslinius tyrimus, pabandyti praktikas, gauti atsakymus į rūpimus klausimus ir apsispręsti kokie būdai mokytis Mindfuness praktikų Jums yra tinkamiausi.

Mindfulness grupiniai užsiėmimai/ mokymai

Reguliariai vedu 4 arba 8 savaičių (kartą per savaitę, 3 val. trukmės) grupinius praktinius mokymus/ Mindfulness programas, kurių metu pateikiamos reikiamos žinios apie tai, kas įtakoja nuotaiką bei emocijas, mokoma savistabos, pozityvaus mąstymo, lavinami praktiniai įgūdžiai ir įgaunami visi reikalingi įrankiai kasdienėms formalioms ir neformalioms praktikoms, kurios negrįžtamai keičia gyvenimo kokybę.

GYVENTI SĄMONINGAI SPECIALIAI TO NESIMOKANT NEĮTIKĖTINAI SUNKU.

Gyventi įsisąmonintu būdu specialiai to nesimokant – beveik neįmanoma. Mūsų smegenys linkę veikti “autopilotu”: sprendžia apie pasaulį remiantis praeities patyrimu, daugiau dėmesio skiria negatyviai informacijai (instinktyviai ieško grėsmių) ir taip iškraipo realybę. Ankstyvojoje vaikystėje susikurti įsitikinimai ir vėlesnės gyvenimo patirtys lemia, kad filtruojame ir nepriimame informacijos, kuri prieštarauja mūsų įsitikinimams. Mes darome daug mąstymo klaidų. Mūsų protas visada bando mus apgauti ir klaidina.

Sąmoningas gyvenimas, tai nuolatinis praktikavimas ir mokymąsis neutraliu “naujoko” žvilgsniu žvelgti į esamą akimirką. Tarsi pažadinti jūsų dabartinę patirtį, negyvenant praeityje ir nebandant numatyti ateities.

Mindfulness mokomasi praktikuojant:

  • Dėmesio valdymą: Įsisąmoninimas kur dėmesys yra, sąmoningas apsisprendimas kur norime, kad jis būtų, sąmoningas dėmesio nukreipimas link norimo objekto.
  • Dėmesio išlaikymą. Dėmesio „nuklydimo“ pastebėjimas ir grąžinimas prie norimo objekto.
  • Įsisąmoninimą. Realybės matymas su kuo mažiau mąstymo klaidų ar iškraipymų.

KUO PAREMTOS MINDFUNESS PROGRAMOS?

Mindfulness programos remiasi sąmoningumo/ dėmesingo įsisąmoninimo principais sujungiant juos su šiuolaikine psichoterapija (kognityvine ir elgesio terapija).

1970 m. Dr. Jon Kabat-Zinn [1]  pasinaudojo senųjų MINDFULNESS praktikų patirtimi ir sukūrė pasaulietišką, struktūrinę, visiems prieinamą programą skirtą žmonių, turinčių lėtinius skausmus (pradžioje) ar kitas ligas ir sutrikimus būklės gerinimui.

Vėliau pati MINDFULNESS kaip dėmesingo įsisąmoninimo sąvoka buvo rekonceptualizuota, kitaip suvokta ir pateikta. Ji pradėta naudoti medicininiams tikslams kaip grupinė, atskirta nuo bet kokios religijos, mokomoji ir turinti stiprų psichoterapinį potencialą bei padedanti susitvarkyti su modernaus gyvenimo iššūkiais, praktika.

Apie 1980 m. Mindfulness pradėta intensyviai naudoti sveikatos priežiūroje. Tai pasirodė labai veiksmingas depresijos pasikartojimo prevencijai, o šiuo metu yra daug duomenų apie jos principais besiremiančių intervencijų efektyvumą gydant nerimo sutrikimus, piktnaudžiavimą cheminėmis medžiagomis, valgymo sutrikimus, elgesio problemas ir kitus psichikos sutrikimus.

Šiandien MINDFULNESS praktikuoja sveiki išmintingi žmonės, siekiantys gyventi labiau įsisąmonintą gyvenimą, harmonijoje santykyje su savimi bei aplinka.

ESI LAUKIAMAS, JEIGU…

  • Nori sustiprinti savo emocinę sveikatą – sumažinti chronišką nuovargį, stresą, nerimą, įtampą, pagerinti nuotaiką, praktikuoti pozityvų mąstymą?
  • Nori išmokti labiau mėgautis ir džiaugtis paprastais kasdieniais dalykais ir potyriais?
  • Nori pasirūpinti savo fizine sveikata – sustiprinti imuninės sistemos funkcijas, sureguliuoti kraujospūdį, išmokti sumažinti skausmą?
  • Nori gyventi sąmoningiau, kokybiškiau? Nori jaustis laimingesniu? Nori gyventi pilnavertiškesnį gyvenimą?
  • Ieškai proto ramybės ir aiškumo?
  • Ieškai vidinės ramybės ir harmonijos pats su savimi? Nori geriau sutarti su kitais?
  • Nori geriau pažinti save ir suprasti savo refleksijas?
  • Nori išmokti savistabos, valdyti savo emocijas, mintis sąmoningai nukreipiant ar perkeliant ten kur norisi (pvz. nuo neigiamų prie teigiamų)?
  • Nori ugdyti kantrybę, sąmoningumą, dėmesingumą?
  • Padidinti kūrybiškumą, darbingumą, energiją?
  • Nori geriau miegoti, skaniau valgyti, išgyventi stipresnius teigiamus jausmus, mokytis mėgautis?
  • Nori į automatiniais tapusius kasdienius  įpročius ir veiksmus, į rutiną pažvelgti naujai, “naujoko protu”?
  • Nori atsikratyti ydingų įpročių?
  • Nori pagerinti gyvenimo kokybę?
  • Nori išmokti geriau pasirūpinti tuo, su kuriuo praleidi daugiausiai laiko šiame gyvenime – savimi?

MOKSLINIAI TYRIMAI

 

Daugelis studijų, tame tarpe ir Masačiusetso universiteto Medicinos centre atlikti ir nuolat atliekami klinikinės analizės moksliniai tyrimai patvirtina mindfulness praktikų poveikį mūsų smegenims – jau po 8 savaičių kasdienių pratybų (tam formaliai skiriant vos 15 savo gyvenimo minučių kasdien) įvyksta reikšmingi teigiami pokyčiai mūsų smegenų struktūrose. Aktyvinami smegenų centrai atsakingi už dėmesį, atmintį, emocijų reguliavimą, motyvaciją, sprendimų priėmimą, kūrybiškumą, intuiciją ir kt. Mažėja smegenų centro “migdolo” (Amygdala), atsakingo už nerimą, stresą aktyvumas.

Smegenys ir nervų sistema pradeda darbuotis racionaliau, išjudinami ir aktyvizuojami nauji smegenų centrai, ima kauptis psichinė energija, kurią mes neretai be gailesčio švaistome.

Smegenyse ir nervų sistemoje susiformuoja daugybė naujų neuroninių kelių, todėl susilpnėja arba “užsidaro” kenksmingi neuronų maršrutai, kurie susiję su mūsų žalingais įpročiais – rūkymu, persivalgymu, alkoholio vartojimu ir kt.

© 2018 Psichologas Konsultantas. Visos teisės saugomos.