“MINDFULNESS / dėmesingas įsisąmoninimas – tai gebėjimas būti sąmoningam savo gyvenime. Tai galimybė pamatyti ir pajausti kiekvieną gyvenimo akimirką ir jos išskirtinumą. Tai jausmas, kad esi daugiau gyvas ir daugiau gyvenantis. Tai galimybė tiesiogiai naudotis savo galingais vidiniais resursais įžvalgoms, transformacijoms ir sveikimui…”

Dr. Jon Kabat-Zinn

ĮSISĄMONINIMU GRĮSTAS STRESO VALDYMAS / “MINDFULNESS BASED STRESS REDUCTION” (MBSR)

8 savaičių streso mažinimo programa (MBSR), sukurta Dr. Jon Kabat-Zinn [1], 1970 m. JAV Masačiusetso universiteto medicinos centre, bei pagrįsta išsamiais moksliniais tyrimais.

Tai struktūruota programa suteikianti žinias ir įgūdžius, reikalingus formaliam ir neformaliam MINDFULNESS praktikavimui tikslu palengvinti fizinę ir emocinę būklę (tiek sveikų žmonių, tiek sergančių įvairiomis ligomis). Programa neapsiriboja streso valdymo įgūdžių mokymu, turi didelę papildomą vertę ir naudą žmogaus asmenybiniam augimui, gyvenimo kokybei, pilnatvei ir gerovei.

KAIP VYKSTA MINDFULNESS MOKYMASIS?

Mindfulness neįmanoma išmokti paskaičius straipsnį ar knygą, protas lavinamas TIK praktikomis (formaliomis ir neformaliomis).

Metodikos, sujungtos su sudėtingomis neuromokslu grįstomis įsisąmoninimo intervencijomis, turi platų priemonių spektrą: senovės rytų meditacinės technikos, dėmesingumo pratybos, fiziniai pratimai ir kt. Taip pat pateikiama svarbi teorinė medžiaga apie tai, kaip veikia mūsų protas, bei kaip mąstymo modeliai (suvokimas, požiūris, įsitikinimai) lemia nuotaikas, emocijas ir elgesį.

Įgyti žinias, įgūdžius ir gauti “įrankius visam gyvenimui”, kurie reikalingi savarankiškam praktikavimui, gali padėti sertifikuoti Mindfulness mokytojai individualių konsultacijų ar grupinių mokymų metu.

KVIEČIU MOKYTIS MINDFULNESS GRĮSTO STRESO VALDYMO

Individuali konsultacija. Registruotis

Kveičiu konsultuotis, pasitarti ir gauti daugiau informacijos.

Grupiniai užsiėmimai/ kursai

Reguliariai vedu 8 savaičių grupinius praktinius mokymus.

Galimi trumpesni, 4 arba 6 savaičių trukmės mokymai, grindžiami minėta MBSR programa.

Užsiėmimai vyksta kartą per savaitę ir yra 2,5 – 3 val. trukmės.

Dalyvių skaičius – iki 10 žmonių.

KUO PAREMTOS MINDFUNESS PROGRAMOS?

Mindfulness programos remiasi sąmoningumo/ dėmesingo įsisąmoninimo principais sujungiant juos su šiuolaikine psichoterapija (kognityvine ir elgesio terapija).

Apie 1980 m. Mindfulness pradėta intensyviai naudoti sveikatos priežiūroje. Tai pasirodė labai veiksmingas depresijos pasikartojimo prevencijai, o šiuo metu yra daug duomenų apie jos principais besiremiančių intervencijų efektyvumą gydant nerimo sutrikimus, piktnaudžiavimą cheminėmis medžiagomis, valgymo sutrikimus, elgesio problemas ir kitus psichikos sutrikimus.

Šiandien programos sėkmingai taikomos sveikiems, norintiems gyventi harmonijoje su savimi ir aplinka bei geriau tvarkytis su šiuolaikinio gyvenimo įššūkiais. Taip pat stresą, nerimą, panikos priepuolius bei psichologinius ir emocinius sunkumus patiriantiems asmenims. Metodo efektyvumas įrodytas gausybe mokslinių tyrimų.

[1] Dr. Jon Kabat-Zinn (né Kabat) (born June 5, 1944) is Professor of Medicine Emeritus and founding director of the Stress Reduction Clinic and the Center for Mindfulness in Medicine, Health Care, and Society at the University of Massachusetts Medical School. Kabat-Zinn was a student of Zen Master Seung Sahn and a founding member of Cambridge Zen Center. His practice of yoga and studies with Buddhist teachers led him to integrate their teachings with those of Western science. He teaches mindfulness meditation as a technique to help people cope with stress, anxiety, pain and illness. A stress reduction program created by Kabat-Zinn is offered at medical centers, hospitals, and health maintenance organizations.

© 2018 Psichologas Konsultantas. Visos teisės saugomos.